Mazda Minagi je koncept se vzhledem sériovky

Mazda Minagi (6) Japonská automobilka Mazda si do Ženevy přivezla SUV koncept Minagi. Líbivé SUV není tak divoké, jako ostatní koncepty od Mazdy. Už jsme si zvykli na netradiční karosérie a futuristické konstrukční řešení. A proto Mazda Minagi tak překvapila. V podstatě vypadá jako sériový automobil, který může vyjet na silnici.

Svým vzhledem pokračuje v novém designovém jazyku Kodo, který navazuje na původní styl Nagare. Inspirace přírodními živly prezentovaná stylem Nagare byla vyměněna za „duši v pohybu“ – aneb „Soul Of Motion“. Tak zní podnázev stylu Kodo, jež byl poprvé použit u konceptu Mazda Shinari.

Výrazný designový prvek, ocelový břit na přední masce, se znovu opakuje – Minagi ho má stejně jako Shinari. Břit kopírující tvar přední masky má představovat japonský meč. S trochou fantazie jde o ztvárnění lomené linie ze znaku automobilky Mazda.

Ostré konce břitu zasahují až do prostoru světlometů. Je otázkou, jestli to negativně neovlivní světelné kužely ze světlometů. Několik chromovaných linií (rámečky denních světel, spodní hrana bočních oken, prahy, zpětná zrcátka a dvojice koncovek výfuků) potrhuje šmrnc vozu.

Pro případné výlety mimo silnice má koncept oplastovaný podvozek, prahy a blatníky. Kolem kol je výrazná tmavá linie z plastu, díky které Minagi vypadá mnohem větší, než ve skutečnosti je. Bez výrazného břitu na předním „grilu“ je v podstatě sériovým automobilem. Konvenční linie, vyšší světlá výška a asijský šmrnc – že by podoba nové generace Mazdy CX-5?

Interiér je velmi klidný a nevypadá jako koncepty, na které jsem u Mazdy zvyklí. Jediným netradičním prvkem jsou červené luminiscenční trubky, které prosvětlují střední konzoli a bočnice dveří. Jinak je interiér plný klasických prvků, kterým nic nebrání v sériové výrobě. Stejně jako u exteriéru se zde nachází množství chromovaných lišt a ploch.

Co se skrývá pod kapotou, se neví. Automobilka vydala pouze krátké prohlášení a sdělila pouze to, že Minagi a případný odvozený sériový model bude mít motor a převodovku z nové řady techniky nazvané SkyActiv. Menší spotřeba paliva, malý odpor vzduchu, menší energetické ztráty – přesně tyto vlastnosti mají mít nové vozy s technologií SkyActiv. Bude se jednat o motory, převodovky, karoserie a podvozky nové generace.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..