Škoda Yeti – sériovka, která se povedla

Škoda YetiSériová podoba českého „sněžného muže“ byla představena na Ženevském autosalonu v roce 2009. Touto premiérou představila škodovka pátý vůz do svého portfolia vozů. Yeti je odpovědí na celosvětovou poptávku po městských SUV vozech.

Ty se staly oblíbené díky vyššímu posezu řidiče a také možností s takovýmto vozem vyrazit i do lehčího terénu. Druhý důvod je však velmi sporný, protože podle studií drtivá většina majitelů SUV se nikdy neprojede v terénu a využívají své vozy především ve městech.

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Když už se mluví o SUV vozech, tak by se nemělo zapomenout na hodnotu světlé výšky. Ta činí u Yetiho 180 mm. Rozměry sněžného muže v podání Škodovky nejsou také k zahození: délka 4223 mm, šířka 1793 mm, výška 1691 mm a nakonec rozvor náprav 2578 mm.

A jak vlastně český Yeti vypadá? Chlupy žádné a nasupený výraz také chybí. Tak jak ho poznáme? Plynulé linie, SUV nádech, čistá praktičnost – synonyma pro Yetiho.

Sériová verze se od konceptu samozřejmě liší. Na první pohled se lehce změnil přední difuzor, dále světlomety dostaly výraznější protáhlý design. Tvar výrazných kulatých mlhových světel se naštěstí zachoval. Přední gril Yetiho jasně odkazuje na zavedený design automobilky Škoda, která má svůj zažitý designový jazyk.

Na boku vozu chybí dva prolisy z stejnojmenného konceptu Yeti (více na Koncepty.cz). Nahradila ho rovná plocha s klasickou protinárazovou plastovou lištou, díky které má vůz z pohledu boku velmi čisté linie. Kliky dveří se také pozměnily na klasické otevírání, které známe ze škodovek.

Střešní lyžiny, které byly výrazným prvkem konceptu Yeti také zmizely a jsou nahrazeny klasickými lištami. Zajímavý pohled nám ukazuje Yeti, když se zamyslíte nad tím, co „viditelně“ podpírá střechu. Je tím pouze B sloupek, protože ostatní sloupky jsou „neviditelně“ černé a vytvářejí tak velmi zajímavou linii oken.

Na zádi se změnily pouze svítilny, které dostaly „sériovější“ design. Výrazně oplastovaný zadní nárazník a stříbrný difuzor zůstaly zachovány. Oplastovaná spodní část masky u konceptu se v sériové verzi výrazně zmenšila. Zachovaly se však boční prahy ochraňované plastem.

Motory

Nejslabším motorem, který si můžete pořídit do Yetiho je přeplňovaný přímovstřikový benziňák 1,2 TSI (77 kW). Dalším benzínem je poměrně známý motor 1,4 TSI (90 kW – taktéž s přímým vstřikem paliva do válců v kombinaci s turbodmychadlem a kompresorem pro přeplňování). Nejvýkonnějším benzinovým motorem v nabídce je 1,8 TSI (118 kW).

Dieselové motory jsou samozřejmě zajímavější díky nižší spotřeby paliva, avšak jejich pořizovací cena je vyšší než u benzínů (jak neobvyklé že?). Yeti podle přání zákazníka může dostat pod kapotu několik variací dieselového přeplňovaného motoru (2,0 TDI CR DPF) o výkonu 81 až 125 kW. To záleží samozřejmě na ochotě zákazníka šáhnout hlouběji do peněženky.

Jelikož Yeti by se mohl někdy dostat i do terénu, tak některé motorizace (benzín i diesel) mají přídomek 4×4, tedy pohon všech kol. Zde je rozdělení pohonu řešeno pomocí mezinápravové spojky Haldex 4. generace.

Interiér

Měl jsem možnost si posedět v modelu Škoda Yeti s výbavou Ambition. Zpracování interiéru mě celkem potěšilo. Velmi pohodlná přední sedadla s výrazným bočním vedením a spousta místa pro nohy i lokty.

Pohledná kaplička přístrojů se skládá z dvou stříbrných tubusů, v kterých jsou ukryty rychloměr a otáčkoměr. Tříramenný volant se poměrně dobře drží, ale dal bych přednost menšímu průměru.Ozdobným prvkem na volantu je stříbrné „véčko“, které má identický tvar, jako přední nárazník vozu.

Na zadních sedadlech se sedí také příjemně, přestože tam není královsky štědrý prostor jako vepředu. Líbily se mi páčky mezi sedadly, díky kterým se sedadla daly lehce sklápět, či polohovat.

Video

Zdroj: Conceptcarz.com, Škoda Auto

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..