Nový Chevrolet Spark. Prý drtí svou konkurenci svoji nízkou cenou, která se v základu pohybuje kolem 200 000 Kč. Co je na tom pravdy netuším. Vím, ale kde vzal Chevrolet Spark své „nasupené“ rysy. Ty pocházejí z konceptu Beat z roku 2007. Ten byl představen v New Yorku současně s dvěma dalšími koncepty.
Chevrolet v té době uspořádal hlasovací soutěž o to, který z této trojice konceptů je nejhezčí. S přehledem to vyhrál právě koncept Chevrolet Beat. A bylo rozhodnuto. Jeho vzhled byl přenesen na nejnovější generaci Chevroletu Spark. Ten má však 5 dveří, oproti maličkému třídveřovému Beatu.
Velmi agresivně řezané linie, naštvaná přední maska a velké světlomety se naštěstí zachovaly a můžeme je v současné době vidět na mnohých billboardech kolem silnic, či na sériovce Sparku, co se prohání po našich silnicích.
Pod kapotou sériové verze se nacházejí nízko objemové motory 1,0 a 1,2 litru. V nabídce je několik „verzí“ těchto malých pohonných agregátů. Bude se jednat o čtyřválce o výkonech 68 a 81 koníků. Rozhodně tedy nečekejte úžasné výkony od těchto agregátů.
Hlavní výhodou nového Sparku mají být jeho malé rozměry (3640 mm na délku, 1600 mm na šířku, 1552 mm na výšku). Hodí se především do městského provozu, kde by se přes málo výkonné motory mohl svižně prohánět.
Nebyly nalezeny žádné obrázky
Chevrolet se snaží ze svého nového Sparku udělat tzv. „stylovku“. O tom svědčí také výrazná zelená metalíza, která jistě bude zářit na českých šedivých silnicích. Také celé zaměření mediální masáže směřuje na mladší řidiče, kteří chtějí automobil, s kterým se mohou ztotožnit.
Vždyť Spark nabízí vypouklé blatníky a zadní spoiler, jak vyzdvihuje automobilka Chevrolet na svých stránkách. Komu neunikl v poslední větě nádech ironie, tak má plusové body. Přese všechnu snahu totiž vypadá nový Chevrolet Spark, jako hračka pro vaše malé dítko. Abych jen nehanil, tak musím uznat, že nový Spark vypadá celkem svěže a bude radost ho potkávat na silnici. Novátorské designy jsou totiž vždy vítány.
Jelikož se říká, že snem každého Čecha je automobil Škoda Octavia, tak po příchodu Sparku na trh, by se tato fráze mohla změnit v prospěch právě Chevroletu. Spark má jistě určité ambice dostat se na výsluní, přestože jak jsem zmiňoval výše, je to takový vyumělkovaný mazel.
Ta reklama pro Sparka se jim tedy dost povedla, to palec nahoru. Podle fotek to není nejspíše ani moc poznat, ale Spark je poměrně majestátně vypadající, protože ty jeho svaly na bocích jsou docela rozložité. Když jsem ho potkala na silnici, tak mě rozhodně zaujal, ale nevím jestli by stál za koupi, protože všechny nové vozy většinou za dva roky umřou na nějaký technický nedořešený neduch.