Seat IBx – předobraz sériového SUV

Seat IBX Z jakého vozu se vyvinulo nové SUV španělské značky Seat? Kde má své kořeny jeho údajný ostře řezaný design? Bude podobný novému Yetimu? Podíváme se na něj dnes pod drobnohledem. Dle všech informací bude nový „městský teréňák“ vycházet z již pár let starého konceptu IBx.

S podobným designovým stylem jsme se setkali dokonce už dříve – v roce 2007 (v autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem) představil Seat funkční prototyp Tribu. Právě z těchto dvou vozů má vycházet sériový vůz, který půjde do řádně zaplněného segmentu – půjde proti Hyundai řady ix35, Honda CR-V, Kia Sportage a dalším.

Rozhodně ho nepřehlédnete…

Zpět ale k našemu ženevskému konceptu IBx – dominantní karosérii rozhodně nepřehlédnete. Na délku má 4,26 m, na šířku 1,8 m a výškou rozhodně také neurazí – 1,62 metru. Velikostí nepatří mezi největší vozy této kategorie, ale díky výrazným bokům působí mohutně.

Zajímavým prvkem jsou jedny velké dveře na boku – nepočítejte tedy s pohodlným nastupováním do zadní řady sedadel. Musíte starosvětsky odsunout sedadla řidiče či spolujezdce a vlézt si do interiéru.

Moderní technika nechybí ani zde

Samozřejmě zde nechybí základní rysy nejnovějších konceptů – hybridní pohon a LED světlomety. Bez této kombinace se neobejde snad žádný z nově představovaných designových prototypů (ani předchozí „seaťácký“ koncept IBE nebyl ušetřen této nové módě).

Zde byly ještě doplněny výrazně tónovanými fóliemi na sklo na všech oknech vozu.

„Tak tmavé autofólie by pravděpodobně neprošly technickou kontrolou – pro provoz na českých silnicích by musely mít větší světelnou prostupnost.“

Říká server Solarstop.cz (specialisti na protisluneční a bezpečnostní fólie)

Tmavá, skoro neprůhledná skla zde působí poměrně agresivně proti jednoduché bílé karosérii s perlovým nádechem. Dále sériový model bude mít oproti konceptu klasickou 5 dvéřovou koncepci, která je u zákazníků takto velkých vozů výrazně oblíbenější.

Co má pod kapotou?

Změnou pravděpodobně projde i avizovaný kombinovaný spalovací motor s elektromotorem. Pod kapotou je ukryt klasický přímovstřikový benziňák TSI, který je doplněn slabším elektrickým agregátem. Točivý moment je přenášen na obě nápravy. Čistě na energii z akumulátorových článků (a s nulovými emisemi) by mohl koncept IBx ujet až 40 kilometrů.

Reálnost ryze koncepčních vozů…

Jak se díváte na designové kreace, které se ne vždy v identické podobě dostanou na naše české silnice? Myslíte, že nové SUV od Seatu má šanci prorazit v poměrně vyostřeném segmentu městských „užitkových“ vozů? Napište nám do komentářů.

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..