Rumunský crossover – Dacia Duster

Dacia DusterStudie crossoveru Duster vzniknla spoluprací francouzského designového střediska Renault Design Central Europe a rumunské Dacie. Vzhled tohoto vozu se naprosto odlišuje od dosavadních modelů v portfoliu Dacie. Koncept Dacia Duster o výšce 1,49 m, na šířku 1,64 m, na délku 4,25 m postaveném na velmi rozměrném rozvoru 2,8 m, na první pohled zaujme netradiční nesymetrickou karoserí.

Jako pohon této zvláštní koncepci vozu Dacia Duster slouží naftový motor dCi (77 kW) o obsahu 1,5l díky které dosáhne Duster pouze 5,3 l/100 km v kombinované spotřebě a vyprodukuje přibližně emise o výši CO2 139g/km. Pro přenos točivého momentu na 21-palcová litá kola obutých pneumatik s rozměry 245/35 ZR21 slouží 6stupňová převodovka. Vůz se svým koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy.

Podlouhlé světlomety (protáhlé skoro přes celou délku kapoty), celoprosklená střecha, zvláštní prostorové provedení posledního sloupku a hlavně nesymetrická koncepce jediných dveří na straně řidiče a dvěma na straně spolujezdce podtrhují celkový divý vzhled. Dveře na boku spolujezdce se otevírají proti sobě, takže přístup do interiéru je velmi pohodlný.

Interiér je vyprojektován velmi futuristicky. Sedadlo spolujezdce se v případy potřeby dokáže zasunout od sedadlo řidiče, tak aby umožnilo zvětšení už tak velkého užitkového prostoru. Řidičovo sedadlo je ve voze Dacia Duster pevně spojeno s středovou konzolí. Objem zavazadlového prostoru je 470 l, do prostorů na přístrojové desce pojme 20 l a do dveří lze uložit až objem 8 l.

Zdroj: Autoblog.com

Dodatek k 14. Únoru 2010: Dacia Duster se dostane do sériové výroby (více na Sériovky.cz).

Video

3 Comments

  1. tomáš gordonský 19/03/2011
  2. anna rontová 19/03/2011
  3. Veronika Krahulcová 15/12/2011

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..