Renault DeZir – smyslný elektromobil

Renault DeZirRenault ukazuje, že rozhodně není zkostnatělou automobilkou, která razí stále stejný designový jazyk. Potvrzuje to představením konceptu DeZir, který si svoji oficiální premiéru odbyl na domácím Pařížském autosalonu.

Jelikož jsme v době boomu hybridů a elektromobilů, tak se není co divit, že Renault DeZir jezdí na elektřinu. Elektromotor má umístěn uprostřed vozu a poháněna je pouze zadní náprava. Díky této koncepci má DeZir ideální rozložení váhy, takže v zatáčkách se bude chovat neutrálně.

Maximální rychlost, které dosáhne DeZir je 180 km/h. Zajímavou hodnotou je však zrychlení z 0 na 100 km/h. Této rychlosti dosáhne za rovných 5 vteřin, což na elektromobil je výborný výsledek. Existují samozřejmě i rychlejší elektromobily (Tesla Roadster 2.5), které zvládnou stovku za méně než 4 vteřiny.

Těchto výkonů dosahuje DeZir nejenom díky výkonnému elektromotoru (150 koní), ale také kvůli jeho nízké hmotnosti. Tu má na svědomí kevlarová karosérie, díky které má celý vůz 830 kg. Použitý kevlar umožnil do konceptu efektivně zapracovat výsledky z aerodynamického tunelu. Aerodynamický odpor se v tomto případě rovná 0,25.

Kdo vlastní stojí za tímto konceptem, který nevypadá vůbec jako z Francie? Na svědomí ho má Laurens van der Acker. Tento designér dříve pracoval například v Mazdě a mezi jeho umělecká dítka patří například Nagare styl. Teď však bude Renaultu pomáhat vytvořit novou designovou automobilů.

Elektromobil Renault DeZir je možné nabíjet 3 různými způsoby, které jsou identické s ostatními koncepty Z.E. (Fluence, Zoe, Twizy). Můžete tedy nabíjet klasicky ze zásuvky (tzv. plug-in) na plnou kapacitu za 8 hodin, nebo využít „rychlonabíječky“ na nabití akumulátorů (na 80% kapacity) za 20 minut, či systému Quickdrop. Poslední zmiňovaný způsob „nabití“ spočívá ve výměně vybitých akumulátorů za nové na speciálních dobíjecích stanicích Renaultu. Akumulátory jsou zde použity typu li-ion, tedy konstrukce, kterou využívá většina „současných“ elektromobilů.

Na jedno nabití dokáže DeZir ujet až 160 km. Tedy za předpokladu, že za volantem nesedí milovník rychlé jízdy. V případě, že majitel vozu bude chtít tento sportovní elektromobil využívat k rychlé jízdě (kdo by taky chtěl jezdit se sportovním vozem pomalu), tak se dojezd povážlivě sníží.

Klasickému plug-in dobíjení ještě sekunduje rekuperace kinetické energie, která je u tohoto konceptu vyřešena setrvačníkem KERS. Ten se využívá hlavně v závodech F1, ale pomalu se začíná dostávat i do jiných vozidel.

Na první dojem mi název DeZir značí něco exotického z dálného východu. Avšak pravda je trochu jiná. Vývojáři konceptu šáhli po francouzském slově „désirer“, které znamená „toužit“ a střihli ho s písmenem „Z“, které má značit „zero emissions“, tedy nulové emise.

Celý koncept na mě působí mixem vozů Mazda RX8 (přední vystouplé blatníky), Audi R8 (výrazný stříbrný pás na boku), a to oboje smíchané ve mazďáckém stylu Nagare.

Zajímavým prvkem celého konceptu jsou dveře otevírající se směrem vzhůru. Na tom by nebylo nic divného, protože tento typ se u konceptů používá běžně. Jenže u Renaultu DeZir se levé dveře otevírají směrem v před a pravé dveře vzad. Opravdu jsou vyvojáři v Renaultu tak kreativní, že se snaží do konceptů nacpat co nejvíce nepoužitelných prvků? Nebo tím něco sledují?

Video:

Zdroj: Conceptcarz.com

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..