Hlavní stránka » 2011, MINI, Novinky

MINI Rocketman – návrat ke kořenům

12 ledna 2016 Žádný komentář

rocketman

Automobilka MINI se vrací ke svým kořenům. Poslední představené modely tomu tak neodpovídají (Clubman, Countryman), ale koncept Rocketman určitě. Byl představen v březnu na autosalonu v Ženevě (2011).

MINI se rozhodlo být znovu „mini“. Koncept má na délku pouze 3 419 mm, šířku 1907 mm a výšku 1398 mm. Oproti ostatním novodobým „miníkům“ je tedy maličký. Přesto je o 40 cm delší než původní MINI (Austin).

Přestože se automobilka chce vrátit ke svým kořenům, tak zevnějšek vozu ukazuje do budoucnosti. Základní linie vozu zůstaly samozřejmě zachovány (retro stále frčí), ale do vínku dostal automobil nové prvky. Kulaté světlomety mají LED okruží pro denní svícení. Přední maska doznala většího zaoblení, takže vůz se „tváří“ jako smajlík 80.

Celkově předek dostal ostřejší úhel a vypadá mnohem sportovněji. Na boku vozu zaujme zvýrazněný kloub dveří. Ty se otevírají se pomocí speciálního „zlomu“. Díky němu se otevřou v mnohem menším prostoru. Konstrukční řešení ocení především ti, kteří mají zkušenosti s malými vozy – dobře vědí, že na parkovištích mají často problém s vystupováním. Na kloubu dveří je jasně vidět použitý materiál – uhlíková vlákna. Najdete je v interiéru, na zadním spoileru, přední masce a blatnících kol.

V zadní části automobily byly použity velmi netradiční světlomety. Kdyby měly větší nosnost a vy větší sílu, tak byste pomocí nich, coby „držátek“, mohli zvednout auto. Světlomety v podobě vertikálního oblouku jsme tu ještě neměli.

Do zavazadlového prostoru se dostanete přes inovativní zadní dveře. Otevírají se jako dva samostatné segmenty. Spodní část se vysune jako šuplík a horní polovina se otevírá klasicky směrem vzhůru. Zajímavé je, že horní část se poté dá znovu zavřít a vzniklý „šuplíček“ se dá využít pro přesun například snowboardu, či lyží (jak názorně ukazují fotky vozu z Ženevy). Neméně zajímavé je uchycení horní části zavazadlových dveří. Drží na střešním nosníku ve tvaru písmene X.

Nebyl by to „miník“, kdyby na střeše neměl vlajku Velké Británie. Koncept Rocketman není samozřejmě jiný. Jenže zde je střecha maximálně prosklená a tak obrysy vlajky jsou provedené ze světelných trubic.

Interiér vozu je koncipován jako 3+1. Máme řidiče, spolujezdce, dále jedno plnohodnotné místo za řidičem a jedno poloviční pro dítě za spolujezdcem. Vnitřek vozu je neotřele řešen tak, aby na malém prostoru vozu měli cestující maximum prostoru. Proto přístrojová deska výrazně ustoupila směrem k motorovému prostoru.

Volant a kulatý displej palubních přístrojů vystupují z „přístrojovky“. Místo klasického středního panelu je zde držák na pití a drobnosti. Samozřejmě jsme v MINI, takže interiér je plný kulatých tvarů, které mají evokovat „retro nádech“, který je stále v módě. Interiér je laděn do béžových a šedivých odstínů a dobře kontrastují s tmavým karbonem. Na přístrojové desce a sedadlech je použita alcantara a pravá kůže.

Dostane se koncept Rocketman do sériové podoby? Netuším, ale v umírněnější verzi by mohl. Přeci netradiční Countryman, či Coupé se také dostaly do výroby, přestože je předcházely výrazné koncepty, kterým nikdo nepřipisoval sériovou budoucnost.

Video:

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.