Italský krasoň Alfieri od Maserati

maserati alfieri koncept Maserati sice na letošním ženevském autosalonu nepředstavilo žádný nový sériový model, ale vynahradilo si to pořádným bonbónkem. Takovým, že bychom ho mohli považovat za nejkrásnější koncept představený na autosalonu 2014. Jde o kupé Alfieri s vnitřní koncepcí 2+2.

Původ jména Alfieri

Jméno získalo po jednom z bratrů, kteří automobilku Maserati založili. A proč si vybrali právě jméno zakladatele? Důvod je vcelku jednoduchý a nemusíme za tím hledat nic tajemného. Italská manufaktura Maserati letos slaví své 100. výročí.

Alfieri Maserati žil v rozmezí let 1887-1932. Kromě vedení samotného výroby automobilů spolupracoval s dalšími konstruktéry na technických řešeních. Navíc v roce 1926 se svým vozem (který pomáhal sestrojit) vyhrál sicilský automobilový závod na závodní trati Targa Florio nedaleko Palerma.

Designovka za každou cenu

Designový vývoj probíhal ve středisku Maserati Centro Stile. Tým designérů vedl Marca Tencone a supervizorem celého konceptu Alfieri měl na starosti Lorenzo Ramaciotti.

Dominantním prvkem vozu je nečekaně maska chladiče se známým trojzubcem, který je poznávacím symbolem všech Maserati. Neméně výrazné jsou bi-xenonové světlomety doplnění technologií svítivých diod (LED).

Jak popsat koncept Alfieri? Dlouhá příď, kabina řidiče situovaná spíše v zadní části vozidla (těsně před zadní nápravou) a splývavou střechou. Můžeme zde najít silné odkazy na vozy typu GT z 50. a 60. let. Karosérie je lakována do barvy nazvané Steel Flair. Čisté linie, absentující okázalost a inspirace v minulosti – to vše najdete nejenom uvnitř dvoudveřového modelu Alfieri.

Alfieri (koncept – ne jeden ze zakladatelů značky Maserati) měří na délku 4,59 metru, na šířku má 1,93 metru a výška je neuvěřitelných 1,28 metru.

Motor burácí…

Konstrukční základnou konceptu je platforma modelu GranTurismo MC Stradale. Tento vůz dal plně funkčnímu konceptu i pohonnou jednotku. Je jí nepřeplňovaný osmiválec se zdvihovým objemem 4,7 litru. Výkon je 460 koní. Poháněna jsou zadní kola a točivý moment je na ně přenášet pomocí 6stupňové manuální převodovky MC Race Shift.

Keramické kotouče s karbonovými vlákny od Bremba pocházejí také od sériovky MC Stradale. Unikátní jsou však kovaná kola (z jediného kusu), která byla vytvořena na míru konceptu. Vpředu jsou 20″ kola a zadu 21″.

Má šanci uspět?

S tímhle designem rozhodně ano. Maserati už mnohokrát ukázalo, že dokáže supersportovní vozy na jedničku. Kdo by se měl bát italského Maserati se svým plně pojízdným prototypem Alfiery? Rozhodně německé Porsche (a její kultovní model 911) a případně i nové kupátko F-type od Jaguaru.

Zhlédněte video s konceptem Alfieri:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..