Infiniti Etherea – éterický luxus

infiniti-etherea Luxusní odnož Nissanu zazářila na ženevském autosalonu konceptem Infiniti Etherea. Kříženec mezi kupé, sedanem, hatchbackem překvapil návštěvníky výstaviště Palexpo svým netradičním designem. Tým designérů vedl Shiro Nakamura neboli viceprezident pro design Infinity. Některé designové linky převzala Etherea od studie Infiniti Essence (představena předminulý rok).

Podobný „tekutý“ vzhled vozu mají také nové Hyundaie (například koncept I-Flow a sériová Sonata) zastupující designový jazyk „fluidic sculpture“. Velkou inspiraci vidím u japonského stylu Mazda Nagare – byl inspirován přírodními živly (vodou, větrem, zemí a ohněm). Není náhodou, že Etherea má představovat kruhy na hladině po dopadu kapky vody.

Design vozu můžeme brzy vidět na nejlevnějším modelu značky Infinity. Automobilka chce jít do boje se zavedenými značkami nižšího středního segmentu jako Audi, BMW, Lexus a Alfa Romeo. Jejími zbraněmi bude neotřelý design a hybridní pohon.

Linie vozu jsou typicky „asijské“ a jistě nesednou konzervativcům, kteří jezdí v unifikovaných Audi. Etherea (a vlastně celá Infinity) je zaměřena na individualisty, kteří se chtějí odlišit. Nejnovější prototyp dokáže zaujmout. Emotivně tvarovaná přední maska osloví především extrovertní jedince. Ostré jestřábí „oči“, nevýrazný „úsměv“ a „obočí“. Prořízlé linie přesně kopírují tvar přední masky a směrem k předním kolům se zařezávají do karoserie.

U většiny vozů bývají tyto linie velmi mírné, ale u Etherey vytvořily poměrně hluboké „zářezy“. Na boku vozu nic nenarušuje celistvost designu (chybějící kliky dveří a elegantní zpětná zrcátka v podobě minikamer). Záď vozu by se dala splést s leckterým odvážnějším asijským vozem.

Pěkným detailem je C sloupek, který je zalomen směrem dolů. Až z interiéru je vidět jak se expresivní prvek projevil na stavbě karoserie. Neméně elegantním prvkem je zdvojený A sloupek, díky kterému je více vidět ven z vozu. Automobilka Infiniti si podle všeho ráda hraje se sloupky vozu. Středový B sloupek je totiž „neviditelný“ (nic tak nenarušuje pohled na elegantní bok). Chromové orámování přední masky, bočních oken, zadního spoileru a dvojice výfuků jen podtrhuje luxusní punc automobilu.

Pod kapotou je ukryta hybridní jednotka spojující řadový čtyřválec o objemu 2,5 litru a elektromotor. Díky přeplňování turbodmychadlem má spalovací motor výkon 245 koní. Síla od motorů je přenášena na přední kola přes bezstupňovou převodovku CVT. Automobil je schopný několik kilometrů jet pouze na elektromotor. Ale po vybití baterií se do provozu uvede spalovací agregát.

Délka 4,4 metru zajišťuje dostatek prostoru pro 4 cestující. Interiér je koncipován neméně futuristicky jako zevnějšek vozu. Pohodlná sedadla jsou výše, než jsme zvyklí a jízda v nich působí jako v SUV, či crossoveru.

Design interiéru byl podle slov šéfdesignéra inspirován pergamenem a kimonem. „Pergamenový papír“ můžete vidět na části přístrojové desky a střední konzoli. Střih kimona vidíte na tvarech sedadel. Zajímavým prvkem interiéru je modře podsvícené žebroví, které se nachází podél boků v dolní části dveří. Stejně světélkující prvek najdeme na „grilu“ přední masky.

Do prostorného interiéru se dostanete přes dva páry dveří, které se otevírají směrem od sebe (v sériové podobě tento mechanismus má v současné době jen nový Opel Meriva). Do sériové podoby „Etherey“ se netradiční dveře pravděpodobně nedostanou.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..