Hyundai Curb – konkurence pro Nissan Juke?

New_New_hyundai-curb (1) Netradičnímu crossoveru Nissan Juke se povedl pěkný kousek. Nedlouho po svém uvedení na trh se v Asii stal prodejním trhákem. Samozřejmě ostatní automobilky nemohly nechat Nissan se dlouho vyhřívat na výsluní. A proto byl na detroitském autosalonu představen koncept Hyundai Curb. Je předzvěstí „free, cool, in“ automobilu, který si zamilují především mladí.

Přesně na ně Curb cílí. Automobil je inspirován městským nočním životem. Vidíte tu inspiraci? Já tedy ne. Berme to, ale že jde jen o marketingové slovíčkaření. Za vzhledem vozu stojí středisko Hyundai California Design Center. Design vozu je znovu označován jako „fluidic sculpture“, jež byl použit u konceptu Hyundai I-Flow (případně v sériové podobě nové Sonatě).

Automobilce Hyundai nestačily už zavedené typy automobilů, a proto přišla s vlastním – UAV (Urban Activity Vehicle). Tím chce dát najevo, že chce soupeřit s Nissanem Jukem na poli městských automobilů.

Svými rozměry je o trochu větší než zmíněný Juke (délka 4170 mm, šířka 1800 mm, výška 1600 mm a rozvor 2639 mm), mohlo by mu to pomoci, či uškodit. Městská auta mají být malá, aby nezabírala tolik místa a prodrala se spletitou městskou džunglí. To že vídáme ve městech často velká SUV je ale pravdou. Do města se také nehodí velká 22palcová kola, ale přesto je koncept Curb má.

Pod kapotou je ukryt přímovstřikový čtyřválec 1,6 GDI, který pracuje s přeplňováním. Výkon motoru je 175 koní (129 kW). Výkon je přenášen na kola přes dvouspojkovou převodovku. Pro snížení spotřeby a vypouštěného množství CO2 byl použit systém Idle Stop and Go (jinak nazývaný Stop & Start).

Svou evropskou premiéru měl koncept Hyundai Curb na ženevském autosalonu. Tam jsme byli. Curb oproti jiným vozům ve výstavní hale Palexpo vypadal mimozemsky. Jako by vůbec nepatřil mezi ostatní auta. Na svém otočném podstavci si „hověl“ a nezajímalo ho, že všichni se na něj dívají s otevřenou pusou.

Čistě bílý matný lak v kombinaci s modrým podsvícením působil jako z jiného světa. K tomu si připočtěte svéráznou přední masku a výrazné boční prolisy a máte nejprapodivnější koncept celého autosalonu.

Do interiéru jsme nemohli nahlédnout, protože k vozu nebyl přístup. Tedy jen zprostředkované info z oficiálních fotografií. 4 místný interiér pokračuje ve stejném futuristickém stylu, jako zbytek vozu. Asymetrická příčka volantu a dotykový displej přes celou přístrojovou desku. Kdyby měly vesmírné koráby volant, tak bych nařknul korejskou automobilku Hyundai z vykradení mimozemské lodi.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..