Francouzský crossover – Renault Ondelios

renault ondeliosTento crossover představený v Paříži je zaměřen na dlouhé cestování a ekologii. Hi-tech směr 4.8 m dlouhé,a 1.6 m široké této studie představuje hladké linky tekoucí tekutiny. Renault tímto chtěl vyjádřit vizi o vozu budoucnosti. Vysoko výkonné LED světlomety jsou umístěny za hliníkovým „roštem“ . Dalším výrazným rysem jsou zadní světla ve tvaru bumerangu.

Zasklené střešní plochy zdůraňují už i takto nadýchaný vzhled této studie Renault Ondelios. Vertikálně otevírající dveře nee nepodobné motýlím křídlům vyjaudřují éteričnost s jakou byla tato studie představena. Vůz stojí na 23-palcových litých hliníkových kolech je obut do pneumatik 255/40 pneumatik Michelin Pilot Sport keré josu navrženy tak aby co nejvíce zmenšovali valivý odpor a tak snižovali opotřebení a spotřebu. Takzvaná „vtule“ jako vzhled kol umožňuje lepší proudění vzduchu.

Firma Samsung dodala interaktivní multimediální zařízení,které má k dispozici každý cestující. A zónovaná klimatizace uspokojí přání na teplotu každého z nich. Mobilní telefon který se používá jako dálkové ovládání otevírání dveří,který má v sobě uložené parametry pro každého řidiče zvlášť, takže si pamatuje nastavení sedadel,klimatizace. Některé materiály v konceptu Ondelios jsou vyrobeny z přírodních lněných vláken pro větší recyklovatelnost. Také karosérie vozu je vyrobena z uhlíkových vláken, a prosklené plochy z polykarbonátu.

Ondelios pohání hybridní systém kombinující silný 150KW verzi motoru 2.0 dCi a 2 elektromotory v předu a vzadu o výkonu 20 KW. U této studie jepoužita i technologie start-stop pro maximalizování ůspory paliva. Vůz je vybaven lithium-ion baterií, které mohou dodat výkon až 4kW / h. Dieslový agregát je spojen s nápravami přes 7-stupňovou převodovku. Díky všem vylepšením je vůz schopen udržet spotřebu pod 4,5 litry na 100/Km a emise CO2 na 120 g / km, což je přesně hranice připravované Euro 5 normy která vejde ůplně v platnost v roce 2009.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..