Francouzská vlajková loď – 5 by Peugeot

Peugeot 5 by Peugeot konceptJestli jako fanoušci automobilky Peugeot čekáte na nový model s karosérií sedan, tak se vám blýská na dobré časy. Peugeot představil na Ženevském autosalonu koncept 5 by Peugeot, který by se měl stát předlohou k novému francouzskému sedanu. Měl by tak zaplnit díru mezi modely 407 a 607, které budou končit a místo nich bude pouze „pětsetosmička“.

Pohonem pro tento koncept byl zvolen hybridní systém Hybrid4, který bude zanedlouho použit u sériově vyráběného modelu Peugeot 3008. Tento systém v sobě kombinuje dieselový motor 2,0 l (HDI FAP) o výkonu 163 koní a elektromotor o výkonu 37 koní. Přestože se výkony spalovacích motorů a elektromotorů nedají sčítat, tak přibližný výkon obou agregátů dohromady je 200 koňských sil.

Při hybridním provozu má být spotřeba podle Peugeotu pouze 3,1 litru nafty na 100 kilometrů. Hodnoty tolik sledovaného CO se pohybují pod hranicí 99g/1km, takže stoupenci ekologické vlny si jistě přijdou na své.

Jelikož Hybrid4 je systém schopný provozu pouze na elektrickou energii (tedy jízdy na elektromotor bez spotřeby jediné kapičky paliva), tak koncept 5 by Peugeot je označován jako full-hybrid. Jak název systému Hybrid4 značí, tak poháněná budou všechna 4 kola. Přední náprava od klasického spalovacího agregátu a zadní od malého elektromotoru nad zadní nápravou.

Tímto modelem chce automobilka Peugeot ukázat svůj zájem prodrat se do segmentu prémiových vozů. Proto koncept 5 by Peugeot je tak stylový a okázalý. Jistě se po něm na ulici otočí většina lidí. Hlavně proto, že takovéto elegantní linie nevídáme často u automobilu se znakem lva na kapotě.

Samotný koncept vypadá, jako by mohl už sjet v identické podobě z výrobní linky. Jestli tomu však tak bude, to je ve hvězdách. Nejspíše se to dozvíme jistě na podzim v Paříži, kde na autosalonu bude představena sériová verze vozu 508.

Rysy koncepčního vozu připomínají na „Pětce“ snad jen LED světlomety, které rozptylují světlo přes speciálně uzpůsobené skleněné krystaly. Tyto světlomety hlavně nejsou schované za sklem, ale pouze „vyčuhují“.

Také zadní světlomety se nedostanou do sériovky ve stejné podobě. Jsou totiž tvořeny netradičními oranžovými žebry, v kterých jsou zapuštěny LE diody. Skrze tyto žebra může volně proudit vzduch. Koncept 5 by Peugeot se zde inspiroval konceptem SR1 stejnojmenné automobilky, který využívá podobné zadní světlomety.

Automobilka Peugeot do dnešního dne nevydala oficiální tiskovou zprávu se všemi technickými parametry, takže si můžeme vystačit pouze s hodnotami délky (4,86 m) a rozvoru (4,815 m), které byly oznámeny jako jediné.

Video:

Zdroj: Conceptcarz.com

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..