Ford Start – stylovka pro ženy ze stáje Fordu

Ford Start konceptNový počin od automobilky s modrým oválem ve znaku se naprosto vymyká zažitému stylu, na který jsme u Fordu zvyklí. Koncept Start představený na autosalonu v Pekingu (2010) využívá oválných ladných linií, což je v rozporu s kinetickým designem, který si Ford tak oblíbil.

Myslím, že nebudu daleko od pravdy, že design vozu Ford Start se bude líbit především ženám. Elegantní, netradiční, oválný. To by mohla být dobrá stylovka pro evropské ženy. Jenže ouha. Pokud se bude vyrábět koncept Start jako sériovka, tak do Evropy se nepodívá. Kdoví proč se tak Ford rozhodnul, protože jestli tomu tak bude, tak jedině pro jeho škodu.

Ford chce tímto malým vozítkem ukázat, že malé městské vozy mohou být i designově zajímavé. Takže snad bude konec šedivým městským „myším“. Délka konceptu Ford Start je 3,7 m, šířka 1,672 m a výška 1,4 m.

Pod kapotou malého konceptu nalezneme přeplňovaný tříválec o objemu 1 litru pracující s přímým vstřikem benzínu. Výkonem se má přibližovat klasickým motorům s objemem 1,6 litru. Výkon bude přenášen na kola přes 5stupňovou manuální převodovku. A k tomu všemu má být obsah CO pod magickou hranicí 100g/km. Jen aby těch revolučních a úžasných technologií nebylo moc.

Vzhledově se Ford Start vymyká současným trendům u této automobilky. Těžko byste zde hledali ostré hrany, či výrazné prolisy. Zde je dáván důraz na oválné tvary, kombinované s ženskou elegancí podtržené chromovými prvky. Štíhlé LE diody použité v předních světlometech nikoho už asi nepřekvapí.

Zajímavostí je to, že povrch vozu není lakován. Jak tedy bylo dosáhnuto výrazně rudého lak na celém voze? Kompozitní materiál, z kterého jsou vyrobeny povrchové plochy je v své podstatě takto zabarven. Takže případné poškrábání povrchu nebude tak vidět a ušetří se peníze za nový lak. Pro ekofily bude zajímavá informace, že tyto povrchové kompozity budou lehce recyklovatelné. Díky použitým materiálům bylo možné snížit váhu o 140 kg.

Video:

Zdroj: Conceptcarz.com

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..