Emerg-E Infiniti – nekonečně elektrický

Infiniti koncept Infiniti přivezla na Ženevský autosalon 2012 koncept full-hybridu (více ve slovníčku pod heslem Hybridní automobily) s názvem Emerg-E. Čeká nás nekonečná zábava, nebo jen nuda a šeď? U Infiniti spíše to první – stejně jako u ostatních konceptů této značky.

Představení konceptu probíhalo postupně – a pravděpodobně ne plně pod kontrolou samotné automobilky. Zažili jsme úniky patentových výkresů a neoficiálních fotek, takže při oficiálním představení konceptu všichni věděli, co mají čekat.

Designovka až na dřeň

Svébytný futuristický styl E-merge ukazuje, kam se designově bude celé Infiniti ubírat v nejbližších letech. Takže si to spočtěme: fluidní tvary ne nepodobné sci-fi snímkům, supersportovní ambice, úsporný design podporující hybridní pohonné ústrojí. Máme tu vcelku zářnou budoucnost… Už se těšíme, až se koncepty z posledních let konečně přehoupnou do sériové podoby.

Motor pod kapotou nehledejte

Pohonná jednotka je umístěná u zadní nápravy – jsou jím dva silné elektromotory, které mají na starosti pohyb vozidla. Za sedadly cestujících najdeme i malý spalovací motor – jeho točivý moment však nikdy nebude pohánět kola – rozhodně ne přímo.

Je zde jako generátor, který bude v případě nutnosti dobíjet akumulátory pohánějící elektromotory. Spalovací motor považujme za „extendér“, který prodlužuje dojezd hybridního vozu.

Dokud pojedeme na energii z baterií, Emerg-E bude do ovzduší vypouštět 0 emisí oxidu uhličitého. Plně v souladu s ostatními zástupci řady Full hybrid s extendérem – Volt od amerického Chevroletu a Ampera od německého Opelu.

Celkově má koncepční vůz 300 kW výkonu (2 silné elektromotory s 201 koňmi). Akumulátor využívající neobvyklé kombinace lithia a fosfátů je umístěn za sedadly. Na „zero emission“ režim zvládne dodávat energii elektromotorům 48 kilometrů. Záleží samozřejmě na tom, jak má řidič „těžkou nohu“.

Po vyčerpání energie je zapojen tříválcový motor o výkonu 35 kW. Celkový dojezd vozu i s extendérem a „hladovým okem“ sledujícím nádrž paliva může Emerg-E dojet na hypotetických 400 kilometrů. Akumulátory je možné dobíjet i tzv. plug-in (ze síťové zásuvky). Trvá to 10 hodin (nabíjecí proud 13 Ampér), popřípadě rychleji (6 hodin s proudem 16 Ampér).

Závodnické základy

Technickou platformou sportovního prototypu Emerg-E je závodní Lotus Evora. Nissan (majitel exkluzivní značky Infiniti) si ji vypůjčil pro svůj nový propagační vůz.

Výhody této platformy zůstaly samozřejmě zachovány – malé převisy, nízká váha a excelentní ovladatelnost. Výrazně byla přepracována nosná kostra – ta je na míru vozu vyrobena z karbonových vláken. K čemu by přeci byl sporťák, do kterého by se řidič nedokázal vcítit?

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..