Citroen Metropolis – odraz současného rozvoje Číny

Citroen MetropolisPokud se poslední koncept francouzského Citroenu dostane do sériové výroby, tak v segmentu luxusních automobilů bude pěkně horko. Který automobil vlastně myslím? Přeci Citroen Metropolis.

Metropolis byl stylově představen na šanghajském Expu 2010. Jeho vzhled má totiž na svědomí designérské centrum automobilky Citroen právě v Šanghaji. Bohužel se jedná pouze o designovou studii, která se do sériové výroby těžko dostane. Avšak naděje umírá poslední, tak třeba špičky v PSA koncernu si usmyslí dostat tento skvost na silnice.

Nový koncept Citroen Metropolis získal své jméno od více jak 80 let starého německého sci-fi snímku. Ten ukazoval svět v budoucnosti a tímto směrem směřuje i zmiňovaný citroeňácký koncept. Metropolis má být autem budoucnosti a podle toho tak vypadá.

Povrch karosérie je nalakován lakem Pearl Silk, který mění svůj odstín podle světelných podmínek. Vzhledově vychází Metropolis z předchozích konceptů automobilky Citroen, zejména z modelů C-Métisse a GQ . Linie z těchto dvou vozů však posouvá do naprosto jiné sféry.

Svými rozměry a vzezřením působí Citroen Metropolis opravdu majestátně. Ona celková délka 5,3 metru není vůbec běžná, takže na silnici by případná sériovka byla opravdu k nepřehlédnutí. Délku jsem tedy zmínil, takže mi zbývá představit i další rozměry vozu. Šířka celých 2 metrů zabezpečuje v interiéru dostatek prostoru pro pasažéry, takže se nemusí bát, že by se mačkali.

Výška 1,4 m odpovídá nízké siluetě konceptu a díky ní má Metropolis sportovní nádech. Do prostorného interiéru se můžeme dostat skrze dvojici dveří, které se otevírají směrem od sebe. Takže do vnitřku vozu mohou pasažéři nastupovat velmi pohodlně, stejně jako například u nového Opelu Meriva.

Ještě jsem tu nezmínil pohon Citroenu Metropolis. Jelikož v posledních letech je poptávka po „ekologických“ vozech, tak ani Metropolis neušel hybridnímu šílenství. Takže pod kapotou nalezneme klasický benzinový 6válec o objemu 2 l o výkonu 200 kW, kterému sekunduje elektromotor, jehož výkon 40 kW a krátkodobě dokáže vyvinout výkon 70 kW.

Elektromotor neslouží pouze k doplnění potřebného výkonu, ale v nízkých rychlostech může koncept Citroen Metropolis pracovat pouze s bezemisním provozem na elektromotor. Pokud patříte mezi „ekofily“, které zajímá u automobilu především co nejnižší obsah C02, tak u tohoto konceptu se můžete těšit na pěkných 70 g /km.

Výkon je především přenášen na přední nápravu přes dvouspojkovou 7stupňovou převodovku. Pokud však elektronika protiskluzové jednotky vyhodnotí prokluz některého z kol, tak část výkonu se přesune na zadní nápravu, aby se vozidlo stabilizovalo.

Zdroj: Conceptcarz.com

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..