Alfa Romeo 4C – rozvášněná Italka

Alfa Romoe 4C Byla představena na autosalonu v Ženevě. Přezdívá se jí „baby 8C“. Že netušíte, o čem mluvím? O Alfě Romeo 4C. Malý supersport s matně lakovaným povrchem učaroval velkému množství návštěvníků ženevského autosalonu.

Původně se jednalo o koncept, který měl demonstrovat konstrukční a designérskou sílu automobilky z Milána. Ale díky silnému ohlasu půjde Alfa Romeo 4C do výroby. Sériová podoba se představí zanedlouho na autosalonu ve Frankfurtu. Koncepty.cz tam pro vás budou a samozřejmě přivezou fotky a další informace.

Zpět ale k ženevskému konceptu. Ne nadarmo je „čtyři-cé“ označováno jako menší verze limitovaného supersportu 8C Competizione. Od něj převzal několik půvabných linií, interiér a hlavně italský naturel.

Alfa Romeo 4C v sobě snoubí ty nejnovější technologické postupy a prvotřídní materiály. Ne náhodou je velká část vozu z karbonových vláken a hliníku. Oba tyto materiály se vyznačují nízkou hmotností, takže celková hmotnost vozu (850 kg) nikoho jistě nepřekvapí.

Designéři Alfy se opravdu vyřádili. Smyslné ženské křivky dokázali spojit s italskou dravostí. A proto je koncept 4C vytříbeným designovým počinem. Vzhled vychází z typické V přídě, kterou sdílejí všechny Alfy Romeo. Vystouplé linie na předním nárazníku kopírují tvar trojúhelníkové hliníkové masky a pokračují přes kapotu, kolem oken, na zádi se zvolňují a „vpíjejí“ se do karoserie.

Někteří hnidopichové tvrdí, že všechna dnešní auta jsou jako přes kopírák. Díky požadavkům na nízký aerodynamický odpor karoserie, vysokou bezpečnost posádky i lidí mimo vůz, jsou základní skelety vozů velmi podobné a neumožňují moc velké designové finesy.

Jenže vozy jako Alfa Romeo 4C nedávají za pravdu těmto řečem. Nádherné linie, jež předvedla „Alfa“ v Ženevě, jsou natolik odlišné od konkurence, že stačí jen jediný pohled a víte, o jaký vůz se jedná.

Dvoumístný interiér je řešen poměrně stroze. Nečekejte žádné nepraktické úlety. Vždyť se jedná o supersport (byť poměrně malý).

Podle dosavadních informací by se „pod kapotou“ (motor je umístěn za sedadly ve středu vozu) měl objevit přímovstřikový benzínový agregát 1 750 TB (200 koní). Výkon od motoru má pohánět pouze zadní nápravu a má být přenášen přes dvouspojkovou převodovku TCT. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne „4C“ za rovných 5 sekund. Díky vhodnému umístění pohonné jednotky je váha poměr váhy 40:60. Tedy větší váha je na zadní nápravě, která je poháněná. Halelůja.

Ve voze bude zabudován systém DNA, který se ve vozech Alfa Romeo používá už několik let. Podle jízdní situace si řidič přepne vůz do daného režimu (D – Drive, N – Normal, A – All weather).

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..