Hlavní stránka » 2009, Renault

Renault Samsung eMX – „přírodní“ koncept

28 Září 2009 Žádný komentář

Renault Samsung eMXAutomobilka Renault ve spolupráci se dceřinou společností Renault Samsung Motors, vytvořila unikátní koncept vozu nazvaný eMX (“eco Motoring eXperience“). Koncept je zaměřen hlavně na ekologické smýšlení, stejně tak jako v posledních letech spousta aut. Vůz byl představen letos (2009) na korejském Seoul Motor Show autosalonu. Na návrhu tohoto vozu spolupracovalo více než 400 inženýrů z Francie, Japonska a Jižní Koreje.

eMX je založen na platformě vozu Renault Megane a je poháněn přeplňovaným4-válcem o objemu 2,0 l v kombinaci s celou řadou technologických prvků, které mají zmenšovat spotřebu. Dalším variantou pohonu by mohl být použit i elektromotor. Pro přenos točivého momentu na kola by měla být použita automatická převodovka (už jen kvůli faktu, že v pedálovém prostoru vozu jsou jen dva pedály).

Vůz se svými rozměry (4040 mm dlouhý, 1818 mm široký, 1468 mm vysoký a 2535 mm dlozhý rozvor) je jako dělaný pro městský provoz. Použítí LED technologie v předních světlometech už je prakticky povinost v poslední době. Celoprosklená střecha protáhlá od čelního skla až do zadní části vytváří vzdušný nádech celé této studie.

Design interiéru i exteriéru byl vytvořen dceřinou společností automobilky Renault jménem RSM Design (Renault Samsung Motors). Samotný vzhled tohoto prototypu vychází z přírodních linek a má ukazovat to, že se v designu máme od přírody pořád co učit. Bohužel futuristicky pojatého interiéru ani celého vozu se pravděpodobně nikdy nedočkáme v sériové produkci.

Video


Podobné články:

Sleduj nás:

Koncepty.cz využívá RSS Koncepty.cz na Youtubu Koncepty.cz na Facebooku

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.