Nový styl automobilky Hyundai? Koncept Nuvis

Hyundai NuvisNuvis je už 11-tý počin vývojářského centra Hyundai California Design Center v Irvine v Kalifornii. Tato zajímavá studie crossoveru má ukázat jakým směrem se bude pravděpodobně automobilka ubírat v nadcházejících letech.

Avšak škoda že se některých konstrukčních prvků použitých v tomto konceptu nedočkáme v sériové verzi. Mluvím o dvěřích typu Gullwing (racčí křídlo), nebo celodotykové palubní desce, a také výrazné modré světlomety projdou asi změnou .

Celý design byl projektován aby stělesňoval neustálý pohyb (velká podobnost se směrem Nagare od Mazdy) a to se podařilo více než dobře. Asertivní vzhled studie Nuvis v kombinaci s výraznou mřížkou chladiče a dravě řezanými světlomety, společně s linkami táhnoucími se přes celý bok vozu navozuje doopravdy dojem neustálého toku energie.

K pohonu tohoto konceptu byl použit hybrid systém Hybrid Blue Drive který kombinuje benzínový řadový čtyřválec Theta II o zdvihovém objemu 2,4 l ve spojení s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou a elektromotorem o výkonu 30 kW. Celkový výkon tohoto systému je 168 kW a dokáže pracovat pouze buď se spalovacím motorem nebo zvlášť s elektromotrem, nebo v případě potřeby s kombinací obou. Energie do elektromotoru je dodávána z lithium-polymerových baterií (umístěných vzadu vozu) s kapacitou 5,3 Ah které se dobíjejí ze sítě s napětím 270 V nebo pomocí rekuperačních brzd při brždění.

Studie Nuvis je vybavena také prvkem Stop-Start který šetří palivo. Se svými rozměry (délka 4,7 m, šířka 1,9 m a výška 1,6 m ) patří právoplatně do sféry crossover která patří jak do města, tak do lehkého terénu nebo pro sportovnější jízdu.

Vůz stojí na 22-palcových litých kolech obutých do pneumatik Hankook. V interiéru byli použity 100% přírodní materiály díky ekologickému recyklování. Byli zde použity zase prvky připomínající nezastavitelný pohyb, jako modré linky proudící od palubní desky až dozadu vozu.

Video

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..