Hlavní stránka » 2010, Mercedes-Benz, Novinky

Mercedes-Benz F800 Style – budoucnost Německa?

28 Březen 2010 6,952 zobrazení Jeden komentář

Mercedes-Benz F800 StylePředně se musím přiznat. Automobily jakékoliv německé značky ve mně nikdy nebudily emoce a spíše mám vůči nim averzi. Žádný vůz z této geografické oblasti mě v životě nezaujal. Jenže to jsem nevěděl o koncepčním voze, který „potkám“ na letošním Ženevském autosalonu. Mluvím tu o Mercedes-Benz F800 Style. Přestože právě Mercedes-Benz je pro mě nejtypičtější německou automobilkou, tak u mě tímto vozem rozhodně zabodoval.

Chybějící B sloupek, posuvné zadní dveře a „tekutý“ design. To charakterizuje nový koncept s tříramennou hvězdou na kapotě. Mercedes-Benz F800 Style ukazuje, jakým směrem by se mohly budoucí vozy tohoto segmentu ubírat.

Mercedes-Benz použil u konceptu F800 Style zajímavou platformu, která se dá využít dvojím způsobem. Můžete si vybrat vůz s klasickým hybridním plug-in ústrojím (spalovací motor + elektromotor), nebo pohonem na elektromotory získávající energii z palivových článků. V případě hybridu se jedná o tzv. full-hybrid, takže na elektrickou energii můžete jet i bez asistence spalovacího agregátu.

V případě hybridního ústrojí je systém pohonu vyřešen opravdu nadupaně. V konceptu Mercedes-Benz F800 Style je použit zážehový přímovstřikový motor (s válci do V) o objemu 3,5 litru a výkonu 220 kW. Ten je doplňován elektromotorem s výkonem 80 kW. V čistě elektrickém módu může automobil F800 Style ujet až 30 km a to maximálně rychlostí 120 km/h. Energie pro elektromotory se bere z lithiových článků, které jsou umístěny pod zadními sedadly.

Ty lze nabíjet jak z klasické síťové zásuvky (plug-in), nebo pomocí technologie rekuperace brzdného účinku. Za zmínku jistě stojí použití technologie Stop-Start, která má také vliv na nízkou spotřebu. A kolik tedy Mercedes-Benz F800 Style „žere“? Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo neuvěřitelné hodnoty 2,9 l/100 km. Což je rozhodně úctyhodný výkon na 1700 kg těžký automobil.

Přestože se jedná o hybrid, tak svým zrychlením tomu rozhodně neodpovídá. Zrychlení z 0-100 km/h „trvá“ konceptu Mercedes-Benz F800 Style pouze 4,8 s. Maximální rychlost je 250 km/h, takže se nemusíte bát, že s tímto „ekologickým“ vozem se budete muset vzdát vysokých rychlostí.

V případě zástavby vozu palivovými články vypadá vše zase jinak. O pohon se stará elektromotor o výkonu 100 kW, který získává elektřinu právě z palivových článků (tedy vodíku). Na tento pohon je Mercedes-Benz F800 Style schopen jet až 600 km. Maximální rychlost při tomto pohonu je 180 km/h. Nádrže (4) jsou po dvou rozmístěny jak v středním tunelu, tak pod zadními sedačkami. Systém palivových článků byl převzat z konceptu Mercedes-Benz BlueZERO.

Do futuristického interiéru se dostaneme jak klasickými předními, nebo zadními posuvnými dveřmi. Ty se pomocí otočného ramene vysouvají směrem dozadu bez jakékoliv viditelné lišty. V interiéru nalezneme 4 sedadla, která vypadají téměř étericky v tomto futuristickém voze. Jsou vyrobena z hořčíku, karbonu a dřeva, takže hlavní jejich vlastností je lehkost.

Jak už to tak bývá, tak Mercedes-Benz se snaží využít beze zbytku technologie a prvky použité u jeho konceptů. Tak snad i tentokrát se tomu tak stane a zanedlouho budeme moci na silnicích potkávat futuristické prémiové vozy této německé značky.
Zdroj: Autoblog.com

Video:


Podobné články:

Poděl se s ostatními o tento článek:

Sleduj nás:

Koncepty.cz využívá RSS Koncepty.cz na Youtubu Koncepty.cz na Facebooku

Jeden komentář »

  • Radek

    S autorem článku máme společnou averzi vůči německým automobilkám. Nikdy jsem nepřišel na to, kde tato nechuť k germánským autům vznikla. Avšak tenhle koncept mě také doslova dostal. Kdyby vyjel z výrobní linky jako sériovka, tak bych si ho snad i koupil. Palec nahoru.

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.