Hlavní stránka » 2007, Hyundai

Harmonické linie a ekologie = Hyundai i-Blue

25 Září 2009 Žádný komentář

Hyundai i-BlueCrossover s názvem Hyundai i-Blue byl představen na Frankfurtském autosalonu v roce 2007. Tento koncept vyjadřuje ekologické smýšlení (pohon na palivové články) a harmonii linií (inspirace v tradičních asijských filozofiích). Jak už bylo řečeno vůz je poháněn palivovými články (vodík), takže emise se rovnají nule. Avšak samotná výroba vodíku není bez škodlivých emisí, ale to se bohužel už moc neřeší.

Tato studie je postavená na vlastní unikátní platformě, která byla projektována přímo pro pohon na vodík. Palivové články jsou umístěny v podlaze, což umožnilo takřka ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami 50:50. Výkon palivových článků je 100 kW a na plnou nádrž (čítající objem 115 l) dojede koncept i-Blue až 600 km. Maximální rychlost kterou lze dosáhnout s tímto vozidlem je 165 km / h.

Vůz byl koncipován pro rodinné účely, proto spadá do třídy CUV ( crossover utility vehicle 2+2). Celý vzhled ať už exteriéru nebo interiéru vychází z východních filozofických učení jako Ying Yang. Svělomety (použitá LED technologie) i mřížka chladiče mají ukazovat proudící vodní tok, který se často objevuje v zmiňovaných učeních.

Do interiéru se dostanete skrze proti sobě otevíranými dveřmi, a pasažéři mají tak dostatečně pohodlný vstup do vozu. V studii i-Blue je oproti klasické koncepci místo pouze pro 4 osoby. Na první pohled vás zaujmou vícefunkční panely které po obou stranách „obepínají“ řidiče a nad nimi trůnící head-up displej. Okolí vozu můžete navíc pozorovat skrze kamery na bocích a zádi vozu.

Video


Podobné články:

Sleduj nás:

Koncepty.cz využívá RSS Koncepty.cz na Youtubu Koncepty.cz na Facebooku

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.